Garantinis ir ne garantinis telefono remontas

Apskritai garantijos suteikia vartotojams garantiją, kad įsigytas išmanusis telefonas bus sutaisytas arba pakeistas, jei atsiras defektas, dėl kurio kaltas gamintojas. Išmanusis telefonas turėtų veikti taip, kaip skelbiama, ir būti tinkamas naudoti pagal paskirtį. Telefono remontas garantiniu atveju yra gamintojo atsakomybė.

Dauguma gamintojų suteikia vienerių arba dvejų metų garantiją nuo išmaniojo telefono įsigijimo dienos. Jei per šį laikotarpį atsiranda aparatinės įrangos gedimas, turite teisę reikalauti, kad būtų sutaisytas, pakeistas arba grąžinti pinigus. Tai grindžiama prielaida, kad prietaisas buvo parduotas su gedimu.

garantinis telefono remontas

Kam taikoma draudimo apsauga?

Turite susipažinti su tiksliu savo garantijos tekstu, tačiau yra keletas bendrų dalykų, kuriuos paprastai rasite. Gamintojas iš esmės žada padengti:

  • Gamybos trūkumus arba pagaminimo defektus.
  • Nekokybiškas medžiagas ar dalis.

Jei jums suteikta dvejų metų garantija ir per tą laikotarpį jūsų išmaniajame telefone atsiranda gedimas, gamintojas jį sutaisys, nebent nustatys, kad dėl to kaltas jūs arba kad jūs kokiu nors būdu panaikinote savo garantiją. Telefonų taisykla Vilniuje.

Kam garantija netaikoma?

Jei gedimas atsirado dėl nelaimingo atsitikimo, netinkamo naudojimo, skysčio poveikio ar bet kokio kito išorinio veiksnio, už kurį galite būti atsakingi, tuomet jie tikriausiai netaikys garantijos. Jei patys pažeidėte telefoną arba bandėte jį taisyti ir dėl jūsų veiksmų garantija negalioja, jie tikriausiai jos nepripažins. Jie nedengs nuostolių dėl praradimo ar vagystės. Norėdami gauti visą išimčių sąrašą, turite perskaityti atskiras garantijas.

netaikoma garantija telefonams

Kaip pareikšti pretenziją?

Įsigijus naują išmanųjį telefoną, verta saugiai laikyti pirkimo čekį ir garantijos dokumentą. Norėdami išsiaiškinti, koks yra procesas, turėsite susisiekti su pardavėju ar gamintoju arba susipažinti su pačia garantija. Tikriausiai jūsų bus paprašyta grąžinti prietaisą į aptarnavimo centrą.
Deja, mažmenininkas dažnai bandys jus perduoti gamintojui ir atvirkščiai. Paprastai tai sutvarkyti turi mažmenininkas. Jei jie to reikalauja, o jūs neturite čekio, tuomet kaip pirkimo įrodymą turėtumėte galėti naudoti kredito kortelės išrašą.

Už ką esate atsakingas?

Daugelis bendrovių tai sutvarkys, tačiau turėkite omenyje, kad ant jūsų pečių gali kristi pašto išlaidos. Be to, išsiųsdami prietaisą liksite be jo. Gamintojas atliks bandymus ir, jei nustatys, kad telefono defektas atsirado ne dėl jo kaltės, paprastai pateiks remonto kainą, o jūs galėsite pasirinkti, ar tęsti remontą. Jei nenorėsite tęsti remonto, jie iš jūsų paims mokestį už bandymą ir išsiųs telefoną atgal nesuremontuotą. Įprasti aptarnavimo ir tvarkymo mokesčiai.
Taip pat turėtumėte patikrinti, ar jie nenustatė kokių nors sąlygų, ką turite padaryti prieš siųsdami telefoną. Visada turėtumėte sukurti atsarginę failų kopiją ir išimti atminties korteles. Taip pat turėtumėte įsitikinti, kad neturite apsaugos programinės įrangos, kuri blokuotų prieigą. Dėl savo privatumo patartina ištrinti iš telefono visus asmeninius duomenis.
Verta nepamiršti, kad nebūtinai atgausite savo telefoną. Gamintojai gali pakeisti dalis naujomis arba kaip naujomis dalimis, todėl labai dažnai pasitaiko, kad jums grąžinamas pakeistas telefonas.

negarantinis telefono remontas

Vartotojų teisės ir įrodinėjimo pareiga

Daugeliu atvejų gamintojo garantiją pakeičia pardavimo šalies vartotojų teisė, kuri gali išplėsti jūsų teises, nors nebūtinai bus lengva jų reikalauti. Pagal visoje ES galiojančius vartotojų apsaugos įstatymus pretenzijų pareiškimo laikotarpis yra dveji metai, net jei gamintojas suteikia tik vienerių metų garantiją.
Skamba gerai, tačiau praktiškai dėl įrodinėjimo naštos tai tampa nenaudinga. Daugumoje ES valstybių įrodinėjimo našta pirmuosius šešis mėnesius tenka gamintojui. Tai reiškia, kad jis turi įrodyti, jog nėra atsakingas už defektą, arba turi jį ištaisyti, pakeisti arba grąžinti pinigus. Praėjus pirmiesiems šešiems mėnesiams, jums tenka pareiga įrodyti, kad defektas buvo, kai pirkote telefoną, o tai gali būti sunku arba net neįmanoma.
Po pirmųjų šešių mėnesių jums tenka pareiga įrodyti, kad defektas buvo, kai pirkote telefoną, o tai gali būti sunku ar net neįmanoma.
Jei gamintojas teigia, kad tai jūsų kaltė, o jūs manote, kad taip nėra, galite pabandyti gauti nepriklausomo inžinieriaus ataskaitą, tačiau tai jums kainuos pinigų ir nėra jokios garantijos, kad jie galės įrodyti, jog gedimas buvo, kai pirkote išmanųjį telefoną.

Tarptautinė garantija

Kai kuriems prietaisams suteikiamos tarptautinės garantijos, tačiau išmaniųjų telefonų techninė įranga įvairiuose regionuose gali labai skirtis, todėl labai pavojinga daryti prielaidas. Jei perkate importuotą arba atostogaudami užsienyje pasiimate išmanųjį telefoną, nesitikėkite, kad garantija bus taikoma jūsų šalyje. Gali būti tikimasi, kad norėdami pareikšti pretenziją turėsite siųsti jį atgal į šalį, kurioje jį įsigijote, o tai gali būti labai brangu. Jūsų situacija gali skirtis, bet žinokite apie riziką.

Telefonų draudimas

Mobiliojo telefono draudimas gali būti naudingas, jei esate linkę sugadinti ar prarasti telefoną. Tačiau jei ekrano įtrūkimas ar telefono įmetimas į vandenį yra retas reiškinys, mobiliojo telefono draudimas gali būti pinigų švaistymas, bet šiuo metu Lietuvoje ir pasaulyje sparčiai populiarėja telefonų draudimo kompanijos, tai rodo, kad žmonės linkę drausti savo telefoną.
Kad nuspręstumėte, ar iš tiesų verta drausti mobilųjį telefoną, pažvelkime, kiek iš viso būtumėte sumokėję per skirtingą laikotarpį su draudimu ir be jo. Rezultatai gali jus nustebinti ir priversti dar kartą apsvarstyti galimybę apsidrausti mobilųjį telefoną.