Skirtumai tarp garantinio ir ne garantinio telefono remonto?

Jei jūs tik ką nusipirkote naują mobilųjį telefoną ir esate atsakingas telefono savininkas, tuomet norėsite padaryti viską, kas įmanoma, kad jį apsaugotumėte. Tokiu atveju jums tikrai bus įdomu sužinoti apie telefonui suteikiamas gamintojo garantijas, pratęstą garantiją, draudimus ir ne garantinius remontus.

negarantinis telefono remontas

Skirtumai tarp garantijos ir draudimo

Gamintojo garantija yra tarsi gamintojo pažadas pirkėjui, kad jei per tam tikrą laiko tarpą įrenginyje atsiras gamyklinių defektų, jie pataisys arba pakeis jūsų telefoną. Nemaža dalis gamintojų taip pat siūlo pratęstą mobiliųjų telefonų garantiją tam, kad klientas galėtų dar ilgiau apsaugoti savo prietaisą.

Ar pavogtam telefonui taikoma garantija

Tuo tarpu draudimas suteikia jūsų telefonui papildomą apsaugą. Draudimas padengia nuostolius, atsiradusius dėl bet kokios nelaimės. Tai reiškia, jog jūsų telefonas taps „atsparus“ ne tik vandeniui ir dūžiams, bet ir vagystėms.

Tad iš esmės mobiliųjų telefonų garantija apsaugo įrenginius tik nuo gamyklinių defektų, o štai mobiliojo telefono draudimas padengia bet kokią žalą, atsiradusią dėl nelaimingo atsitikimo ar kitų nenumatytų aplinkybių. Telefonų dalimis Europoje prekiaujančios įmonės, tokios kaip Repairbase, užtikrina aukštos kokybės telefonų detalių tiekimą, kas palengvina remonto eigą. 

Dažniausiai pirkdami telefoną iš karto gaunate gamintojo garantiją. „Apple“ garantija įprastai galioja 12 mėnesių, o „Samsung“ ir „LG“ – 24 mėnesius. Kai kuriuos draudimus taip pat galima įsigyti perkant mobilųjį telefoną. Kitu atveju, draudimus galima įsigyti internetu arba per savo draudimo teikėją.

Toliau pateikiama keletas dažnai užduodamų klausimų, ir atsakymai į juos.

Ar garantija ir draudimas yra vienas ir tas pats dalykas?

Žmonės dažnai galvoja, kad telefonų garantija ir draudimas yra vienas ir tas pats. Tačiau tai dvi labai skirtingos vartotojų apsaugos formos. Jos dažniausiai apima skirtingus dalykus, tačiau kartais gali ir iš dalies sutapti.

Ką dengia telefono garantija?

Garantijos dažniausiai dengia telefono gamyklinius defektus ir techninius įrangos gedimus, tačiau neapima žalos, kuri atsiranda dėl nelaimingų atsitikimų.

Ar pavogtam telefonui taikoma garantija?

Garantija apima gamyklinius defektus ir neatlygina žalos tokių nenumatytų aplinkybių, kaip vagystė, atveju. Nuo vagystės gali apsaugoti mobiliųjų telefonų draudimai.

Ar telefonų garantija dengia atsitiktinę žalą?

Garantija telefonui paprastai yra taikoma dėl mechaninio ar elektros gedimo, bet ne dėl atsitiktinės žalos. Tad jei telefonas dažnai slysta jums iš rankų – apdrausti įrenginį būtų išmintingiausias sprendimas.

Ar įskilusiam ekranui taikoma garantija?

Kadangi garantija nėra taikoma atsitiktinei žalai, tai ir ekrano pažeidimams garantija netaikoma. Tačiau draudimai paprastai padengia skilusio ekrano žalą.

Ar įskilusiam ekranui taikoma garantija

Pratęsta telefono garantija – kas tai?

Po šiuo pavadinimu nesislepia jokia ypatinga reikšmė. Pratęsta garantija, tai tiesiog tas pats nemokamas mobiliojo telefono techninis aptarnavimas, po to kai gamintojo suteiktos garantijos galiojomo laikas jau pasibaigęs. Ši pratęsta garantija naudosis tomis pačiomis senosios gamintojo garantijos taisyklėmis. O tai reiškia jog ji ir toliau dengs vidinius įrenginio gedimus, tačiau bus abejinga įskilusiems ekranams, vandens padarytai žalai, ar kitiems dėl kliento kaltės atsiradusiems gedimams.
Pagrindinis pratęstos garantijos tikslas yra padengti gamintojo defektus ir prietaiso gedimus ilgesniam laiko tarpui. Ir nors gali atrodyti, jog šiais laikais tokie defektai beveik nepasitaiko, vis dėlto reikėtų nepamiršti, jog dauguma gamybos defektų vos įsigijus telefoną gali ir nepasirodyti. Kartais mobilusis telefonas gali puikiai funkcionuoti tam tikrą laiką ir tik vėliau parodyti savo defektus. Tokiais atvejais pratęsta garantija, kuri laiko atžvilgiu gerokai lenkia originalą, gali tapti tikru išsigelbėjimu.

Ne garantinis telefonų remontas

Kaip veikia ne garantinis telefonų remontas? Kalbant apie telefonų taisyklų paiešką, galima teigti, kad apsilankyti vietinėje taisyklėlėje kur nors už kampo yra kur kas pigiau nei oficialiame klientų aptarnavimo centre. Tačiau labai svarbu žinoti, į ką įsiveliate, prieš palikdami taisyti sugadintą išmanųjį telefoną bet kurioje vietinėje taisykloje.
Didžiųjų telefono gamintojų nuomonė šiuo klausimu aiški. Tiek „Apple“ tiek ir „Samsung“ yra pareiškę, jog naudodamiesi ne oficialiomis (trečiųjų šalių) telefonų taisyklų paslaugomis – panaikinate savo įrenginio garantiją. „LG“ prašo apsilankyti jų svetainėje ir tiesiogiai paprašyti remonto paslaugų.

negarantinis telefono remontas

Tad nepriklausomai nuo to, koks jūsų įrenginio gamintojas, naudojant neoficialias taisyklas, gali kilti tik dar daugiau problemų. Net jei gedimas bus atsiradęs dėl gamintojo kaltės, jums gali tekti patiems susimokėti už tokio remonto paslaugas.
Yra ir dar viena svari priežastis kodėl nevertėtų kreiptis į užkampio taisyklas. Tai – pigios dalys. Nors internetu ir galima įsigyti pigų „Touch ID“ jutiklį vos už kelis eurus. Tokia detalė tikrai ne atitiks „Apple“ naudojamo standarto ir greičiausiai nustos veikti vos po kelių mėnesių naudojimo. Tas pats galioja viskam, nuo ekranų iki baterijų.
Išmaniųjų telefonų taisymas tiesiogiai naudojantis gamintojo paslaugomis nėra pigus. Tačiau už šią kainą jūs gaunate tinkamas ir kokybiškas telefono dalis, o ne tas, kurios gaunamos iš nesąžiningų pardavėjų, siekiančių tik greito pelno.

Garantinio ir ne garantinio telefonų remonto reziume

Apibendrinant, jei telefonas turi gamyklinių gedimų ir jo garantijos laikas dar nėra pasibaigęs, tuomet galite gauti nemokamas taisymo paslaugas, pakeisti sugedusį telefoną į naują ar net atgauti sumokėtus pinigus. Tačiau jei telefonas buvo numestas, jo ekranas pažeistas, jis buvo netinkamai naudojamas ar savavališkai taisytas, tuomet garantija nebus taikoma.
Jei jūsų išmanusis telefonas apdraustas, tuomet draudimas padengs skilusio ekrano, ar kitos, netyčia padarytos, žalos taisymo išlaidas. Tiesa, yra skirtingų draudimų, tad norint sužinoti ką konkrečiai dengia jūsų turimas draudimas reikėtų perskaityti visas sutarties sąlygas.
Na, o jei tiek garantija, tiek ir draudimas jau yra pasibaigę, o telefonas netikėtai sugedo – visas remonto išlaidas teks sumokėti patiems. „IPhone“ išmaniųjų telefonų gedimo atveju, labiau apsimoka įsigyti naują telefoną nei taisyti senąjį.